Základom úspešnej reklamnej kampane je správne a jednoduché vyhodnocovanie výsledkov. Poďme sa pozrieť na to, ako si túto prácu v Google Analytics zjednodušiť pomocou vlastného zoskupenia kanálov.
Zoskupenie kanálov v Google Analytics podľa Besteta
V Google Analytics (GA) dokážete nájsť mnoho užitočných dát. Jednou zo základných metrík, ktoré sa v kampaniach vyhodnocujú, sú Zdroje a Kanály. Tie ukazujú, odkiaľ návštevníci na váš web prichádzajú.
Problém štatistík v Analytics spočíva v tom, že veľa zdrojov sa do tabuľky Zdroj / médium vypíše hneď niekoľkokrát (napríklad Facebook, viď obrázok nižšie). Podobne to môže vyzerať napríklad v prípade Heureky. Tá má svoje vlastné subdomény či satelity (ako je Foto.heureka.sk alebo Zoznamtovaru.sk), ktoré systém nedokáže automaticky počítať ako jeden zdroj, teda ako Heureku.
Zdroje návštev z Facebooku sa ukazujú hneď v troch a viac variantoch.
2) V poslednom stĺpci Výber dát kliknite na Zdieľanie podkladov (úplne na konci stĺpca).
3) Vyberte Import z galérie.
4) Do vyhľadávacieho okienka napíšte „Besteto“ a stlačte Enter.
5) Ako tretiu položku uvidíte Besteto: Vlastné zoskupenie kanálov / Vlastní seskupení kanálů, kliknite na Importovať a následne na modré tlačidlo Vytvoriť. V tejto šablone nájdete najčastejšie používané slovenské a české zdroje návštevnosti.
6) Potom sa vráťte späť do Akvizície → Kanály a primárnu dimenziu zmeňte na Besteto: vlastné zoskupenie kanálov / Vlastní seskupení kanálů.
7) Teraz by sa vám mali kanály zobraziť podľa novej šablóny.
Komentáře (0)