Prvá konferencia o výkonnostnom marketingu na Facebooku sa pred dvoma dňami konala v Prahe. A keďže sme na takejto udalosti nechceli chýbať, vyslali sme nášho špecialistu na Facebook, Honzíka, aby sa šiel čo-to priučiť.
A že sa vrátil spokojný na ňom bolo vidno už na prvý pohľad. Dostatok dobrého jedla, priestory ako v kine a pohodlné sedačky (čo je trochu nebezpečné v kombinácii s tým jedlom) urobili dojem. Ale teraz to dôležité, čo by ste mali o reklame vedieť:
- Facebook má o každom užívateľovi až 2 milióny signálov. Znalosti týchto signálov využíva napr. pri vytváraní podobných (lookalike) publík. Tie sú vhodné pre oslovenie užívateľov, ktorí vašu značku či produkt nepoznajú, ale majú niečo spoločné s vašimi zákazníkmi. Takéto cielenie pomáha rozšíriť potenciál a nájsť nových zákazníkov medzi ľuďmi, ktorých by ste inak nevedeli osloviť, lebo nemusia prejavovať signály toho, že chcú nakúpiť.
- Zaujímavá je funkcia prospectingu, čo je cielenie dynamických reklám na podobné publiká. Keď ju využívate, je dobré si vytvoriť vlastnú skupinu produktov (cca 5 – 20), ktoré chcete propagovať. Získate tak lepšie výsledky, než keby ste sa snažili propagovať veľa produktov naraz (znížilo by vám to výkon reklamy, mohli by sa zobrazovať aj nerelevantné produkty, alebo tie, ktoré tam ani nechcete).
- Buzzwordom je prepojenie offlinu s onlinom. Veľké firmy sa aktívne venujú vyhodnoteniu dopadu našich reklám na tržby predajní (merajú offline konverzie). Táto funkcia sa ale netýka iba firiem s veľkým rozpočtom, využiť ju môže ktokoľvek.
- Budúcnosť je v dynamických reklamách a personalizácii. Pomocou ROI Hunteru sa dajú dynamicky generovať informácie do banneru aj popisu v závislosti na tom, aké informácie chceme konkrétnemu užívateľovi dať.
- 90 % času konzumujeme Facebook na mobile, a preto pri vytváraní reklamy premýšľajme mobile first. Veľká časť z nás tomuto zdroju nevenuje dostatočnú pozornosť.
- Kreatíva by mala fungovať aj bez zvuku. Použite jasne čitateľný text a ukážte značku hneď na začiatku videa. Rozprávajte príbeh vizuálne a využite pomer strán 1:1 alebo 2:3. Dosiahnete výrazne lepšie výsledky, než s bežne používaným formátom 16:9.
- Zamerajte sa na Facebook Stories pre Messenger a vytvorte pre nich natívnu reklamu. Väčšina prednášajúcich zmienila ich doposiaľ neobjavený potenciál.
- Michal Filípek hovoril o tom, ako robiť reporty na pána. To znamená jediné, aby boli božie a ich vytvorenie zabralo minimum času. Tieto reporty tvoria v Business Factory pomocou Supermetrics, Google Sheets a Google Data Studia.
19. 04. 2018
Komentáře (0)