O Glami už ste určite počuli — vyhľadávač pre všetky e‑shopy, ktoré ponúkajú hlavne módu. Keď s inzerciou v tejto virtuálnej galérii stále otáľate, je načase pustiť sa do čítania. Prevedieme vás základmi.
V dnešnom diele BESTETO univerzity nájdete tieto kapitoly:
Čo je Glami
Vyhľadávač tovaru, ktorý o sebe hovorí ako o módnej virtuálnej galérii. Ľudia sem chodia nakupovať módu a doplnky.
Kto môže na Glami inzerovať a za koľko
Akýkoľvek e‑shop, ktorý ponúka vhodný tovar a splní podmienky pre inzerciu na tomto porovnávači. Na Glami existuje ako platená, tak aj neplatená verzia inzercie. V prípade neplatenej sa ale vaše produkty prepadnú na posledné pozície a neprinesú vám toľko návštev.
Aby ste mohli mať na Glami neplatenú verziu, musíte mať na vašom e‑shope nainštalovaný Glami pixel — viď nižšie.
Registrácia obchodu a kredit
Keď chcete na Glami inzerovať, musíte sa najprv zaregistrovať. Ak je váš XML feed v poriadku (o feede sa dočítate nižšie), Glami vám povolí inzerciu do dvoch pracovných dní.
V prípade, že chcete využiť platený režim, musíte si nabiť kredit — v administrácii v časti Platba.
Cena za preklik (CPC)
Ako inzerenti platíte Glami vo chvíli, kedy sa niekto preklikne z tohto porovnávača na váš e‑shop (teda ak nemáte režim zdarma, v tom prípade neplatíte nič). Cena za preklik (CPC) sa líši podľa toho, v akej kategórii predávate a podľa zariadenia, z ktorého sa ľudia na váš e‑shop prekliknú (či z mobilu alebo počítača a tabletu, viď obrázok 1).
Obr. 1: Cena preklikov sa líši podľa kategórie a tiež podľa zariadenia, z ktorého ľudia na váš e‑shop prídu. Zdroj: Glami
Bidding
K tomu, aby sa e‑shopy dostali na lepšie pozície než ich konkurenti, využívají bidding, čo je vlastne aukcia. Ako to celé funguje, trefne vysvetľuje Bidding Fox vo svojom článku: “Cieľom biddingu je prekonať ponuku konkurencie tak, aby cena bola aj pre vás čo najpriaznivejšia. Bidding funguje na aukčnom princípe, ako napr. pri PPC reklamách vo fulltextových vyhľadávačoch (Google, Seznam.cz). E‑shop platí za preklik iba najvyššiu potrebnú cenu pre danú pozíciu a nie tú, ktorú má nastavenú vo feede (keď majú nastavené 2 eurá a na prvú pozíciu stačí 0,5 eura, zaplatia 0,5 eura).”
V skratke ide teda o to, že vďaka bidovaniu zvýšite CPC a vaše produkty sa tak zobrazia v kategórii na predných pozíciách. Najprv je potrebné aktivovať bidding v administrácii — sekcia Nastavenie CPC. Pre samotnú aktiváciu služby musíte podľa Glami splniť tieto podmienky:
- Vo feede odovzdávate viacero variantov fotografií, všetky v maximálnom rozlíšení a kvalite.
- Pri všetkých produktoch uvádzate dostupnosť tovaru alebo dobu dodania, veľkosti a farby produktov.
- Máte aktivovanú funkciu Automatická optimalizácia konverzií.
XML feed
Skrz XML feed posielate na Glami informácie o vašich produktoch. Vyhľadávač tovaru si ho automaticky sťahuje z vami zadanej URL adresy a to každé dve hodiny. Všeobecné informácie o tom, ako XML feed funguje, sa dočítate v našom článku o Zboží.cz.
Pre Glami môžete použiť rovnaký feed ako pre Heureku, ale je otázka, ako ho Glami spracuje. Nedávno totiž vydalo svoj vlastný strom kategórií. O tom, ako pracovať s feedom pre Glami, si povieme podrobnejšie v ďalšom článku, ktorý pre vás chystáme.
Glami pracuje s týmito kategóriami, pričom prvé tri sú najobsiahlejšie:
- Dámske oblečenie a obuv,
- Pánske oblečenie a obuv,
- Detské oblečenie a obuv,
- Bývanie,
- Kozmetika,
- Šport a outdoor,
- Unisex.
Bližšie informácie o XML feede na Glami nájdete v článku Ako na vyššie tržby z Glami.
To, ako by mal XML feed pre Glami presne vyzerať, nájdete tu.
Glami pixel
Riadenie vašich produktov na Glami teda ovplyvňuje jednak správne vyplnený XML feed, tak bidding. Okrem toho je tu ešte ďalšia možnosť, tzv. Glami pixel. Glami pixel sa vlastne prispôsobí každému zákazníkovi zvlášť. Keď má váš e‑shop nainštalovaný Glami pixel a zákazník u vás nakúpi (alebo vás aspoň navštívi), pri jeho ďalšej návšteve sa mu zobrazíte prednostne. Rovnako tak hrajú úlohu ostatné preferencie zákazníka, napríklad aké má obľúbené značky, farby, štýly a podobne.
Viac informácií o Glami pixeli nájdete tu.
Čo je dobré vedieť
- Na Glami sa dajú počas jedného dňa veľmi jednoducho preklikať stovky eur. U tohto porovnávača sa nedá nastaviť denný limit kreditu, je preto potrebné pravidelne kontrolovať, ako ste na tom.
- CPC sa na Glami zvyšuje percentuálne a to u obidvoch variantov zároveň. To znamená, že keď zvýšite CPC pre desktop o 50 %, automaticky sa zdvihne o 50 % aj pre mobil.
- Dôležité sú narozdiel od iných vyhľadávačov tovaru alternatívne obrázky, aby si ľudia mohli prezrieť produkt z viacerých strán. Rovnako ak ponúkate produkt vo viacerých farbách, ku každému variantu musíte mať obrázok danej farby. Nestačí iba jedna všeobecná fotografia platná pre všetky varianty produktu.
- Hlavný obrázok produktu nahrávajte v čo najlepšej kvalite. Glami vyžaduje narozdiel od ostatných porovnávačov skutočne dobré fotky — minimálna veľkosť je 1 000 px na kratšej strane produktu.
- Pri obrázkoch odporúča Glami používať biele pozadie.
- U niektorých e‑shopov nemusí dávať zmysel využívať bidding. Ako už sme písali vyššie, na Glami sa dajú preklikať veľké peniaze za jeden deň. Napríklad u menších e‑shopov by kombinácia s biddingom mohla byť veľmi stratová.
- Ak sa rozhodnete inzerovať na Glami, váš e‑shop by mal byť prispôsobený pre návštevy z mobilov. Cena prekliku z mobilu je na Glami asi 5x vyššia než z desktopu a keď váš e‑shop nie je pre nákupy z mobilu optimalizovaný, zbytočne plytváte peniazmi a pripravujete sa o zákazníkov.
- Pamätajte na to, že keď máte iba neplatený režim, musíte mať aktivovaný Glami pixel, inak nie je možné na tomto vyhľadávači inzerovať.
- Glami pravidelne usporadúva GLAMIDAYS, ktoré sú v pláne aj teraz v apríli. E‑shopy ponúknu zákazníkom zľavové vouchery na svoje produkty, čo im môže priniesť viacero nových objednávok za krátku dobu.
Nezabudnite si prečítať
O vyhľadávačoch tovaru píšeme často, takže ak vám tento súhrn nestačil, pozrite sa ešte na tieto články:
Zdroje
Pri písaní tohto článku som ako autor vychádzala z informácií priamo od Glami a tiež zo skúseností svojich kolegov. Týmto im ďakujem za spoluprácu.
Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.
Komentáře (0)