Prečo sú parametre na Heureke dôležité a ako na nich? Tentokrát poradí náš marketingový konzultant Filip Vašíček.
Podceňovať parametre na Heureke sa nevypláca. A to hlavne vtedy, keď predávate tovar, ktorý nie je úplne bežný. Správne zadané parametre pri produktoch umožnia ich zaradenie do filtrovania a tým zvýšia pravdepodobnosť, že na nich zákazník narazí.
Chcete pomôcť s nastavením parametrov pre vaše produkty? Objednajte si optimalizáciu inzercie vo vyhľadávačoch tovaru priamo od certifikovaných Heureka špecialistov.
Prečo sú parametre dôležité
Odpoveď na túto otázku vysvetlím na jednoduchom príklade. Predstavte si, že zákazník zháňa kancelárske kreslo. Či už hľadá priamo na Heureke, alebo napríklad napíše kľúčové slová “kancelárska stolička” do Googlu (kde je odkaz do Heureka kategórie Kancelárske kreslá aj v neplatenom vyhľadávaní na jednej z prvých priečok), dostane sa na túto stránku: https://kancelarske-kresla.heureka.sk/ (viď obrázok 1).
Obrázok 1
Celkovo je ku 23. novembru 2017 na tejto stránke zaradených 4 017 kancelárskych stoličiek. Na prvej stránke sa zobrazuje prvých 20 TOP produktov. Zákazník má ale väčšinou na stoličku nejaké konkrétne požiadavky.
Na lište, ktorá sa nachádza vľavo, začne zaškrtávať filtre, a tým sa začne zmenšovať počet produktov, ktoré pre neho pripadajú do úvahy. Obrázok 2 ukazuje ponuku možností pre filtrovanie a číslo v zátvorke zase zobrazuje počet produktov, pri ktorých je tento parameter vyplnený.
Obrázok 2
Potom ako si zákazník zvolí maximálnu cenu, nastaví napríklad to, že hľadá kreslo s požadovanou nosnosťou do 125 kg. Len týmito dvoma filtrami sa celkový počet kancelárskych stoličiek zmenšil na 275 produktov.
Keď si zákazník navolí ďalšie požiadavky ako typ mechaniky a výšku sedadla, zobrazí sa na Heureke len 10 produktov (viď obrázok 3).
Obrázok 3
Správnym používaním parametrov je teda možné “predbehnúť” konkurenciu a zvýšiť šancu, že na vás zákazník pri hľadaní natrafí. Mnoho e‑shopov totiž s parametrami vôbec nepracuje, prípadne ich nepoužíva presne tak, ako by sa mali. Aj produkt, ktorý sa v kategórii zobrazuje mimo prvú stranu a zákazník by ho pravdepodobne nevidel, sa pomocou parametrov a vyhľadávania pomocou filtrov môže rýchlo dostať na popredné, dokonca aj na prvé miesto.
Nastavenie parametrov vo feede
Ako ale pracovať s parametrami vo feede? Ukážem vám to znovu na príklade kancelárskych kresiel.
Prvé 3 filtre sa berú z povinných elementov pre dostupnosť
A tak podobne.
Zamerajte se na filter “Požadované vlastnosti”. Nie je to totiž názov parametru, kde sa do elementu VAL doplní hodnota. V kategórii kancelárskych kresiel tento filter nájdete v požadovaných vlastnostiach “s opierkou hlavy”. Takto to bude aj v názve parametru a v elemente VAL bude hodnota “ANO”.
Ak vás zaujíma, na ktoré ďalšie parametre sa používa hodnota áno/nie, prečítajte si tento článok. Nájdete v ňom návod, ako správne zadávať parametre do feedu a čomu sa vyhnúť. Niektoré kategórie majú parametre povinné, o tých sa dozviete tu.
Keď teda máte eshop, ktorý predáva unikátny tovar, správne používanie parametrov je základ.
Ako postupovať
Už viete, prečo sú parametre dôležité a ako s nimi pracovať. Ako presne postupovať ďalej?
1) Skontrolujte si, do ktorých kategórií na Heureke sú vaše produkty zaradené.
2) Prejdite si, aké parametre Heureka v týchto kategóriách používa.
3) Keď parametre nepoužívate správne, opravte si ich alebo doplňte.
4) Ak by ste nevedeli, ako si s parametrami poradiť, obráťte sa na nás. Radi pomôžeme.
Komentáře (0)