Keď som pred pár týždňami v skorých ranných hodinách vyrážal na školenie z dielne Asociace pro elektronickou komerci (APEK) do Prahy, nemal som veľké očakávania. Predsa len som už absolvoval niekoľko školení na vyhodnocovanie kampaní, a to aj pod vedením známej českej PPC špecialistky Petry Větrovskej. Ale nakoniec som sa vracal s dobrým dojmom a popísaným zápisníkom.
Ukázalo sa totiž, že vyhodnocovanie PPC kampaní je oblasť natoľko rozsiahla, že vždy je priestor dozvedieť sa niečo nové, prípadne si niektoré metódy osviežiť.
Z mojich zápiskov
1. Reevidovať cieľ — PNO sa môže počas rokov meniť. Vyššie PNO môže znamenať vyšší zisk pri vyššom obrate.
2. Treba skúšať aj to, čo v úvodnom nastavení nefungovalo – od vtedy sa mohol zlepšiť e‑shop, relevancia, skóre kvality.
3. Kým nemáme konverzie, vyhodnocujeme na základe Miery prekliku (zlý inzerát) a Miery opustenia.
4. Vyhodnocujte PPC kampane podľa ostatných zdrojov — tu vidíme, ako “rastú” PPC oproti iným kanálom.
5. Merajte aj nekonverzné ciele na webe — rezervácie produktov, emaily. Pridajte si ich do vlastných stĺpcov v AdWords.
6. Do Google Analytics (ďalej len GA) importujte náklady, konverzie ako z Skliku (script od Standy Jílka import nákladov do GA alebo cez Mergado s aplikáciou Sklik GA Importer), tak z AdWords. Vyhodnocujeme potom na jednom mieste.
7. Výsledky zostavy z Skliku dostanete do GA pomocou upravenia utm parametrov u kampane, nastavíte hodnotu {campaign}|{adgroup}, pomocou filtru to nechať v GA rozpadnúť.
8. Pozor v GA na platobnú bránu, ak vám “berie” konverzie, tak ju treba pridať do zoznamu vylúčených zdrojov v “nastavení služby”.
9. Do GA pridajte metriku Výpočet PNO pomocou Vypočítanej metriky.
10. V AdWords zlepšujte Podiel stratených zobrazení (hodnotení), hlavne u tých konverzných kampaní.
11. V AdWords sa dá nastaviť väčšia dĺžka cookies. V GA je dĺžka cookies 6 mesiacov (je možné nastaviť dlhšie obdobie). Hodí sa u dlhšieho nákupného procesu.
12. Štrukturujte kampane tak, aby ste eliminovali časté chodenie na úroveň zostáv.
13. Pozor na aké dotazy sa spúšťa inzercia. Vylučujte kľúčové slová naprieč kampaňami, aby ste priviedli užívateľov na relevantnú stránku.
14. U vylučujúcich výrazov píšte slová vo všetkých tvaroch, s diakritikou aj bez. Vo väčšine prípadov vo voľnej zhode.
15. U brandovej kampane nastavte lokalitu aj v zahraničí.
16. TIP Větrovky: Na úrovni kampane oddeľte voľnú modifikovanú zhodu od presnej zhody.
17. TIP Větrovky: Keď je v účte už nejaká štruktúra kampaní, ktorá mi nevyhovuje, tak vytvorím novú a nechám chvíľu běžať súbežne.
18. Vyhodnocovanie rozšírení — prebieha na karte segment “Toto rozšírenie vs. ostatné”.
19. Z obsahových kampaní vylúčte remarketingové publikum.
20. Vyskúšajte všetko v účte. Nedajte na pocit “to nebude fungovať”.
Týchto 20 bodov obsahuje mnoho zaujímavých podnetov, ale rád by som pridal ešte jednu vec: a to dôvod, prečo ísť na toto školenie. Bolo totiž určené majiteľom e‑shopov a nie PPC špecialistom, vďaka čomu uvidíte správu inzercie “inými očami”. A už kvôli tomu stojí za to ho navštíviť.
Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odoberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.
Komentáře (0)