Na Favi, Glami a Biane kvôli špecifickým produktom síce inzeruje len zlomok e‑shopov, ale pre tých “vyvolených” to môže byť zaujímavý zdroj tržieb. Často im fungujú lepšie, než zabehnuté porovnávače ako je napríklad Heureka. Lenže to nie je tak jednoduché a je niekoľko vecí, ktoré je potrebné poznať, aby e‑shopu tieto vyhľadávače zarábali. Hovorili sme o nich na februárovom BESTETO klube, poďme si je pripomenúť.
Glami sa od Biana a Favi sortimentom dosť odlišuje, ale ich princíp je podobný a nižšie nájdete zoznam vecí, ktoré platia pre celú trojicu.
1. Náklady
Sledujte náklady. Znie to ako samozrejmosť, ale u tejto trojice vyhľadávačov tovaru to platí dvojnásobne. Vedia prinášať dobré tržby, ale zároveň môžu potrápiť a byť ďaleko nákladnejšie než ostatné platené zdroje. Preto je dôležité výsledky kontrolovať pravidelne.
2. Skákanie medzi režímami
Dávajte si pozor na preskakovanie medzi plateným a neplateným režimom. Ak bude vaša inzercie pár dní v neplatenom režime, je pravdepodobné, že nasledujúce dni budú výsledky o niečo horšie ako v prípade plynulej funkcie platenej inzercie. Pokúste sa týmto výpadkom vyhnúť.
3. Atribučné modely
Myslite na ne — ak ste doteraz inzerciu vyhodnocovali iba na základe dát z daného vyhľadávača, odporúčame sa pozrieť do Google Analytics. Glami a Biano totiž využíva iný atribuční model a ak vyhodnocujete iba na základe last-clicku, môže vás rozdiel v tržbách dosť prekvapiť.
4. Google CSS program
Ďalšia vec, o ktorej by ste mali vedieť, je Google CSS program, ktorého sú tieto zrovnávače súčasťou. Glami túto funkciu nazýva Glami Extended Network, Biano a Favi pre ňu špeciálnu názov nemajú. Dôležité je pre vás to, že po zapnutí inzercie na jednom z týchto vyhľadávačov sa vaše produkty do tejto služby automaticky zapájajú. Glami ponúka možnosť túto službu vypnúť, na Biane ide nastavovať cenu za kliknutie a Favi úpravu zatiaľ neponúka. Viac informácií o tejto službe nájdete tu alebo sa pozrite na náš článok o Glami Extended Network.
5. Optimalizátor konverzií
Nezabudnite si aktivovať optimalizátor konverzií — teda prepojiť váš obchod s Google Analytics. Biano, Favi aj Glami potom budú dostávať informácie o popularite a predajnosti vašich produktov a na základe výsledkov budú automaticky preferovať často predávané produkty a viac ich zviditeľnia. Glami má navyše novú verziu “optimalizátora”, ktorá sa nazýva Glami piXel. Tá je síce náročnejšia na implementáciu, ale mala by priniesť lepšie výsledky. Vďaka Glami piXelu môžete zároveň využívať free režim, ktorý bez neho nejde spustiť.
6. Čo najviac info
Zasielajte čo najviac informácií. Tieto vyhľadávače síce dokážu automaticky zaradiť položky do kategórií a filtrov, ale bez kvalitných dát to nepôjde. Pre správny výkon je teda dôležité zasielať kvalitné obrázky, popisky obsahujúce dôležité informácie o sortimente a idálne aj parametre.
7. Radenie produktov
Raz za čas si skontrolujte radenie vašich produktov (napríklad budú v zlej kategórii). Tieto vyhľadávače síce dokážu automaticky všeličo, ale môže sa stať, že sa vaše produkty nebudú zobrazovať tam, kde majú. To môže byť chyba zo strany daného vyhľadávača, ale skôr pôjde o problém vo vašich dátach. Náhodne si skúste skontrolovať rôzne kategórie a to, či sa vaše produkty zobrazujú tam, kde majú.
Prečítakte si tiež
Všeobecnými základmi Biana a Glami sa zaoberala Verča na našom blogu. Nájdete ich tu:
Príďte na ďalší BESTETO klub aj vy
Takto to vyzeralo na poslednom BESTETO klube. Nabudúce dorazte aj vy, budete mať informácie z prvej ruky, spoznáte nových e‑shopárov a dáte si niečo dobré pod zub.
Tešíme sa!
Komentáře (0)