E‑shop summit & expo (#ESSE18) sľuboval veľa. A my sme boli zvedaví, či sa mu to podarí naplniť. Ste aj vy?
Zbyněk Hyrák
- Vyhodnocujte konverzie aj mikro-konverzie.
- Analyzujte konverzný lievik. Môžete tak napríklad zistiť, prečo ľudia nedokončia objendávku.
- Nasaďte meranie udalostí (eventov). Zistíte tak napríklad to, kam až ľudia na stránke scrollujú a kedy odchádzajú. Ale aj množstvo iných zaujímavých vecí.
- Segmentujte dáta viac do hĺbky podľa potreby.
- Začnite používať vhodný atribučný model — last click atribúcia je prekonaná, privedené návštevy prideľuje poslednému kanálu a to nie je ani spravodlivé, ani relevantné.
- Merajte. Všetko.
Jordie van Rijn
- Na úžasný marketing vraj stačia dve veci: káva a lepiace papieriky. Obe vám totiž pomôžu premýšľať a práve to je kľúčom k úspechu. Nad marketingom treba rozmýšľať.
- Pozerajte sa na svoj marketing ako na majetkovú hodnotu. Všetko čo v rámci neho vytvoríte obohacuje vaše podnikanie. Je to vaša “data currency” (dátová mena).
- V emailingu používajte podmieňovanie, napríklad časovo obmedzený voucher na minutie nejakej čiastky, či zľavu nákupom nad nejakú sumu. Je to účinnejšie a navyše vám to dáva možnosť znovu sa pripomenúť. Zákazník, ktorý dostal voucher na 5 eur síce tieto peniaze nikdy fyzicky nemal, ale nechce o nich prísť a preto je omnoho motivovanejší k nákupu.
- “Serializujte”. Rozdeľte svoju kampaň na menšie a pošlite ju naviackrát. V prvom kroku skúste zistiť, čo by si ľudia želali, alebo čo si myslia, zapamätajte si to a v ďalšej na to priamo reagujte. Je to výborná personalizácia. Alebo sa opýtajte, kedy má zákazník narodeniny, lebo by ste mu chceli poslať darček a potom na to nezabudnite. Séria emailov môže vyzerať napríklad takto: upútavka, ponuka, pripomenutie, výzva — posledná šanca.
- Snažte sa so zákazníkmi prostredníctvom e‑mailingu komunikovať. Nie len oznamovať.
- Buďte osobní a personalizujte. Keď človek letí do Milána, viac ho poteší tip na reštauráciu tam, než v Barcelone.
Pavel Pola
- Základom je mail doručiť. Ale dôležité sú aj predmety a pre-header (text, ktorý sa zobrazuje vedľa predmetu v náhľade výpisu mailov).
- Nepoužívajte CAPS LOCK. Písanie veľkými písmenami je príznakom spamu. Rovnako aj tri bodky, viacero otazníkov či výkričnikov.
- Český Seznam nemá v predmete mailu rád smajlíky. Ak nechcete skončiť v spame, nepíšte ich tam.
- Newsletter by mal mať maximálne 300 px na výšku a 720 px na šírku. Veľa ľudí ho totiž otvorí iba v náhľade. Na to je dobre myslieť pri umiestňovaní výzvy k akcii.
- 45 % ľuďom sa nezobrazujú obrázky pri prvom načítaní mailu. Viete, ako vyzerá váš newsletter bez nich? Dáva zmysel?
- Výzva k akcii (CTA button) by mal mať aspoň 44 px, aby sa na ňu dalo kliknúť aj na mobile. Na mobiloch tiež nefunguje hoover efekt.
- Trackery ako bit.ly či google skracovače sú na black liste a ak ich používate, vaše newslettere vyzerajú ako spam.
- Neskrývajte odkaz na odhlásenie odberu. Ak sa niekto chce odhlásiť, je lepšie aby klikol na zrušenie odoberania než na nahlásenie spamu, ktoré je na jeden klik.
- Odhlasujte neaktívnych užívateľov. Človek, ktorý pol roka neotvoril žiaden váš email u vás vďaka nim pravdepodobne nenakúpi.
- Nikdy nekupujte databázu kontaktov. Nikdy!
- Prihlasovací formulár na odber newsletteru zobrazujte na viditeľnom mieste. Avšak ak môžte, nastavte jeho zobrazovanie len tým, ktorí ešte registrovaní nie sú.
- Personalizujte. Využite všetky informácie, ktoré o užívateľovi viete. Narodeniny, pohlavie, lokalitu, nákupnú históriu, meno… Buďte kreatívni.
- Validujte preklepy. Už v momente, kedy sa užívateľ prihlasuje a zadá email, ktorý je evidentne nesprávny vďaka preklepu ako napr. seynam.cz, opravte ho. Nestratíte tak cenný kontakt.
- Nepoužívajte špeciálne fonty. Je 14 základných, ktoré sa všade zobrazia správne, využite ich. Sú to tieto:
Záver
V cene toho najlacnejšieho lístka, ktorý sa dal v predpredaji objednať aj zdarma, boli 3 prednáškové sály plné zaujímavých speakrov. Ak ste si priplatili (výrazne), mohli ste sa zúčastniť ďalších prednášok, ktoré boli pripravené v osobitnej sále. Celkovo bolo možné absolvovať 63 prednášok, takže rozhodne bolo z čoho vyberať. My sme pre vás (a aj pre nás) vybrali tieto tri, z ktorých sme sa snažili priviezť výcuc toho najlepšieho.
Ak vás zaujíma viac postrehov z tejto akcie, pozrite si tweety s hashtagom ESSE18.
Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.
16. 03. 2018
Komentáře (0)