S každým klientom máme príbeh. Vždy nás nesmierne poteší, keď je tak úspešný a inšpiratívny pre obe strany, ako práve u Gardners. Zistite, ako naša spolupráca začínala a akými krokmi sa nám podarilo tomuto e‑shopu zvýšiť tržby o 267%.
Rok 2017: Ako sme stretli Gardners
S Martinou zo spoločnosti Gardners sme sa prvýkrát stretli na jeseň roku 2017, vtedy už mali za sebou ocenenie Heuréka ShopRoku 2016 Finalista. Na poli e‑shopov teda nešlo o žiadneho nováčika. Avšak v oblasti online predaja bolo stále čo zlepšovať. Vtedy do toho vstúpilo BESTETO.
Zoznámenie s klientom
Naša spolupráca začala rovnako ako mnoho iných, auditom stránok a samotnou inzerciou, stanovením cieľov a následným návrhom činností. Za náš tím musím povedať, že sme sa na spoluprácu veľmi tešili. Klientka mala jasnú víziu, zaujímavé produkty a nadšenie pre spoluprácu. Dohodli sme sa, že si vezmeme na starosť PPC, SEO a inzerciu na porovnávačoch tovaru.
Ako to začalo
Inzerciu sme začali spravovať v októbri 2017, kedy tržby za rok 2016 a 2017 mal e‑shop takmer totožné. Naším cieľom je markantne zvýšiť tržby na Vianoce. Chceme klientovi ukázať, že spolupráca ide správnym smerom a že sa mu aj na začiatku oplatí.
SEO
Náš SEO špecialista sa pustil do auditu technického nastavenia webu z pohľadu SEO, ktorý obsahuje napríklad: kontrolu nefunkčných stránok 404, kontrolu odkazov aj meta tagov. Výstupom bol podrobný SEO audit (obsah auditu vidíte na obrázku nižšie), kde klientovi spísal postup, ako všetko opraviť.
Porovnávače tovaru
U porovnávačov náš špecialista najprv navrhol, kde má zmysel inzerovať. Po dohode s klientom sme začali s Heurékou a Zboží.cz. Následne prešiel jednotlivé produktové feedy a navrhol zmeny. Často išlo o úpravu CATEGORYTEXT podľa taxonómie jednotlivých porovnávačov, doplnenie ďalších parametrov (napríklad u Heuréky podkategórie ako typ, výška), ale aj úpravu opakovaného používania rovnakých hodnôt v niektorých parametroch u produktov vo feede.
PPC inzercia
U PPC inzercie sme začali kontrolou meracích kódov a nastavením jednotlivých účtov. Ďalej sme sa zamerali na opravu chýb v produktovej inzercii a optimalizáciu produktovej inzercie. Toto bola priorita číslo 1.
Vianoce 2017
Dokázali sme to! Tržby sme navýšili o 95% pri stanovenom PNO
.
V nasledujúcich mesiacoch po Vianociach sme naďalej pracovali na vylepšení inzercie a samotného webu. Počet návštevníkov aj tržby stále rástli.
Rok 2018: Viac SEO prosím
SEO špecialista vďaka prístupu do Google Search Console odhalil podpriemerne preklikávané vstupné stránky so zaujímavou hľadanosťou a navrhol úpravy meta tagov s cieľom zvýšiť mieru prekliku z neplateného vyhľadávania.
Ďalej objavil nefunkčné historické URL adresy a navrhol ich presmerovanie. Pre presun autority historických stránok na stránky funkčné.
Favi, Biano a Mergado
PPC na mieru
Vianoce 2018 sa blížia a my máme za sebou kompletnú revíziu už vytvorených kampaní a tvorbu rozšírenia inzerátov na mieru každej zostave. Zavádzame ďalšie typy kampaní ako remarketing/retargeting na kategórie, pridávame responzívne inzeráty v Google Ads a testujeme rôzne typy inzerátov.
Vianoce 2018
Vrchol roka je tu. Podarí sa rovnaký alebo väčší nárast tržieb ako minulý rok?
Nárast bol “len” 68%. Aj tak sme ale spokojní. Klient tiež, teraz nám definitívne necháva voľné ruky v správe jeho online inzercie.
Rok 2019
Tretí rok našej spolupráce. Opäť dúfame, že sa nám cez Vianoce podarí prekonať vlaňajšie tržby.
PPC
Pokračovali sme v nastolenom trende optimalizácie kampaní a testovaní. Spustili sme smart produktovú kampaň, ktorú sme po pár mesiacoch vyhodnotili ako úspešnú.
U kampane na rastliny sme testovali zmenu stratégie ponúk z CPA na maximalizáciu konverzií. Toto sme naopak vyhodnotili ako neúspešné a vrátili sa k pôvodnej stratégii. Pomocou Google Analytics sme vyhľadávali ďalšie nákladné vstupné stránky za všetky zdroje a následne ich vylúčili z produktovej inzercie.
Porovnávače tovaru
Na Heuréke a Zboží.cz ďalej pracujeme s názvami produktov a parametrami, u Favi.cz vylučujeme nákladné produkty s cieľom znížiť náklady na tomto zdroji.
Už v marci prekonávame tržby
Šok! Vianočné tržby prekonáváme už v marci a to o 12 %.
Čo myslíte, podarí sa nám nasledujúce Vianoce prekonať doterajšie tržby?
Ak sa vám náš spoločný príbeh s Gardners páči, stačí sa nám ozvať. Pozrieme sa na to, ako by sme mohli pomôcť vášmu e‑shopu s PPC, vyhľadávače tovaru, SEO alebo so všetkým dohromady.
Komentáře (0)