Martinove objednávkové fígle 2: nebojte sa používať kódy

Zo slova kód máte osýpky, a tak radšej nič také vo vašom e‑shope nepoužívate. Ibaže tým sa pripravujete o dôležité dáta. 

Mrknite sa, kde by kódy nemali chýbať. Prezradí vám to náš marketingový konzultant Martin Čtvrtníček v druhom dieli októbrového seriálu Martinove objednávkové fígle.

1. Merací kód do košíka

Stránky košíka občas pracujú s inou šablónou, než ostatné časti e‑shopu. Môže sa potom stať, že merací kód máte nasadený všade, len nie tu. Tým strácate jednu časť vašich najcennejších dát.

2. Nasadené konverzné kódy

Pre väčšinu e‑shopov sú vyhľadávače tovaru a PPC kampane silným zdrojom návštevnosti. Aby ste vedeli, ako a či vám zarábajú, musíte ich merať

A to mnoho e‑shopov nerobí, alebo to robí nesprávne. To znamená, že:

  • E‑shopy s konverzným kódom nepracujú vôbec, peniaze tak utrácajú naslepo.
  • Stáva sa, že kódy sú nasadené nesprávne a hodnota objednávok udávaná v administrácii daného zdroja (napríklad Heureka) nesedia s hodnotami tržieb v Google Analytics. Typicky pri objednaní viacerých kusov rovnakého tavoru je potrebné Heureke v konverznom kóde odovzdať informáciu o cene jedného kusu tvoaru a počte zakúpených kusov, z toho si Heureka dopočíta celkovú hodnotu objednávky. Keď sa ale v konverznom kóde namiesto kusovej ceny uvedie kumulovaná cena za všetky kusy, Heureka si dopočíta celkovú hodnotu tržieb odpovedajúcu niekoľkonásobku reality.

3. E‑commerce v Google Analytics

Pre každého e‑shopera by malo byť alfou a omegou meranie výkonnosti svojho obchodu. E‑shopy to ale často neberú do úvahy a to znamená, že:

  • Na svojom webe nemeria vôbec nič. Otázkou tak zostáva, či je propagácia takého webu vôbec efektívna.
  • U e‑shopových riešení, kde má košík a ďakovná stránka odlišnú šablónu od zbytku webu, sa môže zabudnúť nasadiť merací kód na stránky košíka a ďakovnej stránky. V Google Analytics sa načítajú dáta a všetko vypadá v poriadku, až kým neskontrolujete návštevnosť postihnutých stránok.

4. Remarketingové kódy

Keď používate PPC kampane, už ste sa určite stretli s remarketingom. Teda s postupom, kedy skrz reklamu znovu oslovíte zákazníkov, ktorí napríklad v minulosti navštívili váš web, ale nákup nedokončili. A vy ich vďaka PPC reklame naženiete späť na váš web. 

Ibaže ono to nie je len tak. Aj v prípade remarketingu môžete urobiť pár kódových kopancov a to v súvislosti s košíkom:

  • V remarketingovom kóde sú zle označené stránky košíka a ďakovnej stránky.
  • Nepoužívajú sa remarketingové kampane na opustený košík.
  • Z remarketingových kampaní nevylučujete návštevníkov, ktorí už nakúpili.

Prvý diel seriálu Martinove fígle nájdete tu. Dozviete se v ňom napríklad to, že rozptyľovať zákazníka se nevypláca.

Chcete, aby kódy na vašom e‑shope fungovali, ale neviete, ako na to? Ozvite sa nám, radi pomôžeme.

Chcete mať prehľad o tom, čo je v Bestete nové? Prihláste sa na odber nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

13. 10. 2017

Témata:

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.