Sú to maličkosti. Ale práve na tých záleží najviac. Ako môžete zákazníkom uľahčiť nákup?
6 praxou overených tipov z tejto oblasti si pre vás pripravil náš marketingový konzultant Martin Čtvrtníček.
1. Zrušenie registrácie
Občas sa nájdu e‑shopy, ktoré nedovolia dokončiť objednávku bez registrácie. Skúste sa opýtať sami seba: keď chcem iba jednorazovo nakúpiť, chcem sa registrovať?
Význam to má iba pri návštevníkoch, ktorí na e‑shope nakupujú pravidene. Takých býva málo.
2. Doprava a platba: nech je z čoho (prehľadne) vyberať
Malé e‑shopy mávajú obmedzené možnosti voľby dopravy a platby, ktoré zkrátka nevyhovujú všetkým. To sa zákazníkom nemusí páčiť. Skúste popremýšľať, či môžete ponuku dopravy a platieb rozšíriť. Máte kamennú predajňu? Ponúknite osobný odber. Prípadne sa môžete dohodnúť s rôznymi výdajňami, kam pošlete balíček a zákazník si ho vyzdvihne sám.
Trúfli by ste si vymyslieť iný spôsob dopravy, než má vaša konkurencia? Ide o jednoduchý fígeľ, ako sa odlíšiť.
Opačným prípadom je veľký výber dopravy a platieb. Pozrite sa na nich očami zákazníka a usporiadajte ich prehľadne a zrozumiteľne.
3. Obrázok vydá za tisíc slov
Prvky na stránkach doplňte obrázkom či logom. Mnohé z nich sú všeobecne známe a urýchľujú orientáciu na návštevníka.
Zákazníkom ukážte:
- náhľady obrázkov produktov v zhrnutí objednávky,
- logá prepravných spoločností,
- logá platobných metód,
- známe certifikáty (napríklad overené zákazníkmi).
4. Grafický ukazovateľ dopravy zdarma
Ponúkate dopravu zdarma od určitej hodnoty nákupu? Ukážte to zákazníkom rýchlo a prehľadne tak, aby vedeli, za akú čiastku musia ešte nakúpiť. Textová informácia je tiež informácia, ale obrázok vnímame omnoho rýchlejšie a jednoduchšie.
5. Využite ďakovnú stránku
Keď už návštevník prešiel celú cestu nákupom, najskôr sa mu na vás niečo páčilo. Využite to a ostaňte s ním v kontakte. Ponúknite mu prihlásenie do mailingu alebo napríklad sledovanie na sociálnych sieťach.
Komentáře (0)