V minulých mesiacoch sa naši PPC špecialisti pustili do tvorby kampaní pomocou nástroja PPC Bee. To všetko na základe školenia, ktoré prebehlo priamo v pražskom sídle tejto spoločnosti, a o ktorom vyšiel článok na našom blogu.
PPC Bee slúži predovšetkým k efektívnej tvorbe produktových inzerátov vo vyhľadávaní v Google Ads, Skliku aj Bingu na základe dát z XML feedu. Cena za mesačný používanie PPC Bee závisí od počtu inzerovaných produktov, ale BESTETO klientom ponúkame vytváranie kampaní zadarmo.
Prvné dojmy
Vyspovedal som svojich kolegov Patrika a Janču, ktorí už majú spustenie prvej kampane cez PPC Bee za sebou:
U akého sortimente ste kampane spustili?
Patrik: V prípade obchodu s módou to boli značky topánok a šperky, u predajcu kúpeľňového nábytku zase kúpeľňové vybavenie.
Janča: Kampane som spúšťala na elektroniku, konkrétne mobilné telefóny a u e‑shopu s drogériou na žiletky.
Čo ste na začiatku riešili, s čím ste sa stretávali?
Patrik: S horšiou kvalitou dát vo feede.
Janča: Riešila som hlavne ochranné známky, vyhľadávacie dotazy a zlú štruktúru feedu.
„Najprv je ťažké sa v PPC Bee orientovať, ale to pomerne rýchlo pominie.“
Vybrali by ste teraz iný sortiment? Aký?
Patrik: Nie. Vybral som prípady, u ktorých bol dobrý potenciál.
Janča: Skôr by som skúšala ďalších klientov a začala u tých s lepšou štruktúrou a dátami v XML feedu.
Čo bolo najťažšie pri práci s PPC Bee?
Patrik: Náročnejšia bola úprava kľúčových slov a práca s regulárnymi výrazmi.
Janča: Ja to vidím rovnako — úprava kľúčových slov a práca s regulárnymi výrazmi (obr. 1).
Obr. 1: Tvorba kľúčových slov
S čím ste pracovali, ako ste upravovali dáta z XML feedu?
Patrik: Najprv v aplikácii Mergado, ale potom som prešiel do PPC Bee, pretože je prehľadnejšia. Vytváral som kľúčové slová tak, že som dával dokopy kategóriu, značku a špecifikáciu (rozmery).
Janča: Je to dosť závislé na dátach. Úprava Title pomocou Mergada by bola výhodná vďaka možnosti použitia pre Google Shopping Ads, takže som začala vytvárať regulárne výrazy v ňom, ale potom som prešla kvôli jednoduchosti do PPC Bee.
Čo by ste teraz urobili inak? Prečo?
Patrik: Zo začiatku by som si prešiel predajnosť sortimentu a urobil analýzu, či je atraktívny. Potom by som vykonal kontrolu hľadanosti výrazov a pozrel sa na kvalitu feedu.
Janča: Pemyslela by som si to viac, pozrela sa na štruktúru a kvalitu feedu. Vyhodnotila by som, kedy sa dá úprava Title (napr. Priradenie značky k modelu — mobilný telefón Xiaomi MI3) pre PPC Bee využiť aj pre Google nákupy. Zamerala by som sa na hľadanosť sortimentu. A skontrolovala dopredu ochranné známky.
Viem, že je ešte skoro na hodnotenie (kampane sú spustené len mesiac), ale mala už inzercia prínos? Ako to vidíte do budúcnosti?
Patrik: Zatiaľ nemala. Keď budeme pokračovať s tvorbou kampane a pracovať na zlepšení, prínos do budúcnosti vidím.
Janča: Konverzie z toho zatiaľ nie sú, ale na web som priviedla veľmi lacno relevantných návštevníkov, s ktorými môžem ďalej pracovať, napríklad pomocou remarketingu.
“Behom pár hodín dokážete vytvoriť tisíce inzerátov a každý na konkrétny produkt”
Aké máte ďalšie plány ohľadom rozvoja kampaní u vytvorené inzercie?
Patrik: Chcem znovu prejsť nastavenia a výkon. Mám tiež v pláne skúmať kľúčové slová a viac sa s nimi v PPC Bee pohrať.
Janča: Budem teraz zbierať dáta, optimalizovať podľa ich výkonu a strážiť vyhľadávacie dotazy.
Aký je váš celkový dojem z tvorby kampaní pomocou nástroja PPC Bee?
Patrik: Práca s PPC Bee je user friendly, chystám sa inzerciu ďalej rozvíjať.
Janča: Baví ma to, akurát je nutné mať dobré dáta. Užívam si tvorbu inzerátov :-) (obr.2).
Obr. 2: Tvorba inzerátu
Ako to vidím ja
Osobne som z používania nástroja PPC Bee nadšený. Najskôr je ťažké sa v ňom orientovať, ale to pomerne rýchlo pominie. Hlavnú výhodu vidím v tom, že v priebehu pár hodín dokážete vytvoriť tisíce inzerátov a každý na konkrétny produkt. Dokážete priviesť na web relevantných návštevníkov a to všetko za zlomok času, ktorý by sme inak strávili ručne tvorbou inzerátov.
Ak vidíte príležitosť aj u vášho sortimentu, neváhejte sa nám ozvať. S nami ušetríte poplatok za používanie tohto nástroja a tiež získate odborníkov, ktorí už si svoju cestu prešlapali.
Lukáš
Komentáře (0)