Každá piata koruna, ktorú české e‑shopy utŕžia, je z návštevnosti vyhľadávačov tovaru. To je viac než z neplateného vyhľadávania, priamych prístupov, mailingu alebo sociálnych sietí. Poďme sa pozrieť, ktorý z vyhľadávačov tovaru e‑shopom dokáže zarobiť na luxusné fáro a z ktorého nezískate zákazníka, ani keby ste sa na hlavu postavili.
Prvú štvrťku roku 2018 máme za sebou. Výsledky 63 e‑shopov s tržbami skoro 200 miliónov Kč za január až marec 2018 krásne ukazujú, na čo vám ktorý porovnávač môže zarobiť.
Na Ferrari vám zarobia
Heureka.cz a satelity
- Heureka je už niekoľko rokov najväčší vyhľadávač tovaru.
- Tržby 20,54 milióna Kč sú viac než polovica tržieb zo všetkých českých vyhľadávačov tovaru.
- Medziročný rast tržieb o 3,6 milióna Kč (+ 21 %).
- Aspoň jednu objednávku z Heureky má 59 zo 63 zapojených e‑shopov.
- Vzhľadom k veľmi dobrému PNO (podiel nákladov na obrate) by sa zo zisku inzercie na Heureke dalo kúpiť Ferrari California r. v. 2009.
Zboží.cz
- Zboží.cz je dlhodobo česká dvojka medzi porovnávačmi tovaru.
- Tržby 12,23 milióna Kč, čo je viac než 30 % tržieb zo všetkých porovnávačov.
- Medziročný rast tržieb o 5,3 milióna Kč (+ 76 %), čo je viac než u Heureky.
- Aspoň jednu objednávku zo Zboží.cz zaznamenalo 58 zo 63 zapojených e‑shopov.
- Opäť veľmi dobré PNO, ale tiež nižšie tržby = možnosť zaobstarať si maximálne Ferrari 360 r. v. 2001.
Ferrari to nebude, ale stále sa dá kúpiť auto
Favi.cz
- Favi získava titul Skokan roka. Aj vďaka televíznej reklame je to nová trojka medzi porovnávačmi tovaru.
- Tržby 4,67 milióna Kč, čo je skoro 12 % tržieb zo všetkých porovnávačov.
- Medziročný rast tržieb o 4,3 milióna Kč (viac než desaťnásobok minuloročných tržieb), čo je väčší nárast než u Heureky.
- Aspoň jednu objednávku z Favi.cz zaznamenalo 11 zo 63 zapojených e‑shopov. Pri prepočte tržieb na 1 e‑shop je Favi absolútnou jedničkou s tržbami cez 420 tisíc Kč na e‑shop.
- Bohužiaľ omnoho vyššie PNO, ale stále sa zo zarobených peňazí dá kúpiť napríklad nová Škoda Superb.
Biano.cz
- Biano boduje s podobným zameraním ako Favi.
- Tržby 1,31 milióna Kč, čo sú 3,3 % celkových tržieb z porovnávačov.
- Medziročný rast tržieb o 884 tisíc Kč (asi trojnásobny).
- Aspoň jednu objednávku z Biano.cz zaznamenalo 12 zo 63 zapojených e‑shopov, takže vychádza cez 100 tisíc Kč na e‑shop.
- PNO podobne vysoké ako u Favi. Na Superb môžete zabudnúť, ale na peknú červenú Škodu Fabiu r. v. 2013 by ste zarobili.
Glami.cz
- Glami so zameraním na módu, obuv a doplnky po raketovom raste stagnuje. Nechalo sa predbehnúť od Favi aj Biana.
- Tržby 1,22 miliónov Kč, čo sú 3 % tržieb z porovnávačov.
- Medziročný pokles o 73 tisíc Kč (- 6 %).
- Aspoň jednu objednávku z Glami.cz zaznamenalo 10 zo 63 zapojených e‑shopov, takže vychádza rovnako ako u Biana cez 100 tisíc Kč na e‑shop.
- PNO tiež vyššie než u Heureky a u Zboží.cz. Ak by sa vám nepáčila červená Fabia, za podobnú cenu by ste si kúpili Ford Fusion r. v. 2012. V staršom modeli som sa niečo najazdil.
Auto si nekúpite, ale angličákov niekoľko
- Hledejceny.cz a satelity — tržby 145 tisíc Kč sú o 83 % nižšie než pred rokom. Samotné Hledejceny.cz sa prepadli o 68 %, Sleviste.cz dokonca o 93 % a tak jedinou pozitívnou správou sú dvadsaťpäťtisícové tržby šiestich e‑shopov zo satelitu Nejrychlejsi.cz.
- Srovnáme.cz a satelity — tržby 95 tisíc Kč sú podobné ako pred rokom. Aspoň jednu objednávku má 16 e‑shopov, čo je najviac po Heureke a Zboží.cz.
- Shopalike.cz — tržby 69 tisíc Kč a nárast o 170 %.
- Najduzbozi.cz — tržby 20 tisíc Kč, ale jediný e‑shop, ktorý získal aspoň jednu objednávku.
- Hledejlevne.cz — tržby 11 tisíc Kč a opäť jediný e‑shop s objednávkami.
Uvedené porovnávače cien a tovaru by vám mohli zarobiť napríklad na pekný model Ferrari.
Ferrari tak ledva na obrázku
- Direto.cz — tržby 5,8 tisíc Kč a obdobné tržby ako minulý rok.
- Hyperzbozi.cz — tržby 2,5 tisíc Kč a tradičný prepad. Pomaly a iste sa blížime k nule.
- Cochces.cz — tržby 2,4 tisíc Kč (- 98 %) a prepadák roku spoločne so Slevištěm.
- Cenovyradce.cz — tržby 1,3 tisíc Kč u jediného e‑shopu.
- Artikul.cz — tržby 900 Kč u jedného e‑shopu.
Milovníkov Ferrari poteší, že by si mohli kúpiť aspoň samolepku, aj keď s krivými kolesami.
Kto vám nezarobí ani Ň
63 e‑shopov, tržby skoro 200 miliónov Kč a ani jedna objednávka. U týchto vyhľadávačov tovaru skutočne nemá cenu plytvať časom:
- Monitor.cz — 96 prístupov ale inak ani koruna.
- Evilia.cz
- Sledujcenu.cz
- Shop-mania.cz
- Zbozi-pro.cz
- Pricemania.cz — jediná nula nie len v tržbách, ale aj v prístupoch — projekt je pozastavený na neurčito.
Výsledky v tabuľkách a grafoch
Koľko e‑shopov využíva ktorý porovnávač
Úplna väčšina e‑shopov má objednávky z Heureky a zo Zboží.cz. Viac než 20 % e‑shopov má objednávky zo Srovnáme a z Hledejceny. Biano, Favi a Glami sú skvelým zdrojom objednávok iba pre e‑shopy, ktoré majú vhodné kategórie pre zaradenie predávaného tovaru.
Ako si vyhľadávače tovaru rozdelili tržby
Heureka so svojimi satelitmi prináša e‑shopom viac než polovicu tržieb, ktoré získajú z porovnávačov. Zboží.cz sa blíži tretine, Favi prekročilo 10 %, Biano a Glami 3 % tržieb z porovnávačov. Všetky ostatné vyhľadávače tovaru dohromady nepriniesli ani 1 %.
Medziročná zmena v tržbách z vyhľadávačov tovaru
Zboží.cz zaznamenalo najväčší medziroční rast tržieb zo všetkých cenových porovnávačov. Pred Heureku sa pomerne prekvapivo dostalo Favi, z ktorého majú e‑shopy viac než dvanásťnásobné tržby oproti roku 2017. Tržby z Heureky vzrástli o 21 % a výrazný rast evidujeme aj u Biana.
Totálnym prepadákom je pokles v tržbách u Hledejceny (o viac než dve tretiny) a u Cochceš (o 98 %). Prekvapivo poklesli aj tržby z Glami (o 6 %).
Záver rýchly ako Ferrari
Chcete zvýšiť tržby vášho e‑shopu? Zamerajte sa na zdroje, ktoré skutočne fungujú a ktoré ideálne ešte rastú. ;-) A keď budete chcieť pomôcť, napíšte alebo zavolajte.
Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.
Komentáře (0)