Inzerujete na Slovensku? Tak sa mrknite na podrobný návod, ako vytvoriť dynamický remarketing cez Mergado.
K úspešnému nastaveniu remarketingu budeme potrebovať:
- Google AdWords účet,
- Mergado,
- CSV súbor so zdrojom dát,
- nasadený remarketing kód na webe.
1. Získanie AdWords remarketing kódu
V prvom kroku je potrebné vygenerovať si v administrácii AdWords účtu kód pre dynamický remarketing. V sekcii “Zdieľaná knižnica” (obrázok 1) v záložke “Publikum” kliknite na “Nastaviť remarketing”, zaškrtnite check box (obrázok 2) “Používať dynamické reklamy” a v ponuke zvoľte “Iné (vlastná možnost)”. Ďalšiu ponuku preklikajte a pošlite si kód na e‑mail.
Obrázok 1
Obrázok 2
Po úspešnom vygenerovaní remarketing kódu sa automaticky vytvoria nasledujúce publiká (obrázok 3) a AdWords vám pošle dva e‑maily s informáciami o vytvorení zdroja a s pokynmi pre nasadenie remarketing značky. V prípade, že nebudete značku na e‑shop nasadzovať vy, ale programátor, pošlite značku čo najskôr. Nasadenie a následné úpravy zaberú veľa času.
Obrázok 3
Patria sem tieto publiká:
- všetci návštevníci,
- všeobecní návštevníci (vlastné),
- ľudia, ktorí navštívili stránku vyhľadávania (vlastné),
- ľudia, ktorí si zobrazili produkty alebo služby (vlastné),
- ľudia, ktorí nedokončili konverziu (vlastné),
- ľudia, u ktorých v minulosti prišlo ku konverzii (vlastné).
Následne môžete s publikami pracovať v nastavení kampaní alebo na základe podmienok vytvoriť vlastné publiká s inou dĺžkou členstva.
V prípade, že už máte v účte nastavený remarketing kód, nezúfajte. Stále môžete zvoliť vlastný typ firmy. V sekcii “Zdieľaná knižnica” (obrázok 4 A) v záložke “Publikum” kliknite na “Podrobnosti značky” (obrázok 4 B) a v záložke nastavenie vyberte typ firmy “Vlastné” (obrázok 5). Kód s pokynmi si pošlite na e‑mail a v účte sa vám znovu vytvoria vlastné publiká pre následnú inzerciu.
Obrázok 4 A
Obrázok 4 B
Obrázok 5
2. Remarketing kód
Kód pre dynamický remarketing na Slovensku sa líši iba v pomenovaní premenných, ktoré sa vkladajú v zdrojovom kóde e‑shopu. Pozrime sa, čo je v kóde dôležité a s čím budete vy alebo programátor pracovať pri nasadzovaní na e‑shop.
Kompletný remarketing kód vyzerá takto:
Dôležitá časť z kódu je táto:
Čo jednotlivé časti znamenajú?
- Dynx_itemid = id produktu. Musí sa zhodovať s ID produktu v dátovom zdroji. V zdroji zodpovedá stĺpcu ID.
- Dynx_itemid2 = nepovinný údaj. V zdroji dát zodpovedá stĺpcu ID2.
- Dynx_pagetype = typ stránky — home, searchresults, offerdetail, conversionintent, conversion, other. Zodpovedá stránke, ktorá bola navštívená. Odporúčaný parameter, vďaka ktorému potom môžete vytvárať publiká v AdWords.
- Dynx_totalvalue = celková hodnota produktov. Odporúčaný parameter, vďaka ktorému môže správca inzercie vytvárať publiká.
Kompletný návod na nasadenie značky nájdete v nápovede AdWords. Pre náš špecifický typ firmy (vlastné) je nápoveda pre promenné v kóde tu. A v prípade, že si nie ste niečím istí, mrknite sa na krátkeho sprievodcu nastavením.
3. Zdroj dát pre remarketing
Dátový zdroj pre remarketing si môžete vytvoriť ručne. Stačí do šablóny CSV súboru, ktorý získate v AdWords účte v záložke “Firemné údaje” (obrázok 6), doplniť dáta o produktoch. Alebo si na to pozvite pomocníka, aplikáciu Mergado, ktorá vie z XML feedu pre Heureka.sk vytvoriť CSV súbor s dátami pre dynamický remarketing.
Ukážka, ako získate šablónu pre dáta z vlastneho zdroja (obrázok 6 + 7 A, B):
Obrázok 6
Obrázok 7 A
Obrázok 7 B
4. Príprava dát v Mergade
Predpokladom pre vytvorenie zdroje dát je, že ste registrovaní a využívate Mergado. Ak zatiaľ Mergado nepoužívate, môžete ho vyskúšať na 30 dní zdarma.
Takže ako na to? Vstúpte do aplikácie a dajte vytvoriť “Nový export” (obrázok 8).
Obrázok 8
Do poľa “Vstupné XML” (obrázok 9) vložte URL XML feedu pre Heureka.sk a počkajte, až sa dáta z XML feedu stiahnu. Čím väčší bude dátový zdroj, tým dlhšia bude doba sťahovania. U článkov pracujem so zdrojom, ktorý obsahuje cca 6 000 produktov. Sťahovanie zdroja trvalo 40 minút.
Obrázok 9
Vo výstupe zvoľte “Google AdWords Dynamic Remarketing” (obrázok 10).
Obrázok 10
V Mergade môžete pracovať s dátami (produktmi), ktoré budete do AdWords posielať. Napríklad, ak viete, že nechcete inzerovať produkty s cenou nižšou než 2 eurá alebo doplňující sortiment, tak si pomocou pravidiel tieto produkty v inzercii ukryjete. Jedná se o jednu z mnohých možností, ako zdroj dát pre remarketing pripraviť. U každého e‑shopu budú špecifické potreby.
S veľkou pravdepodobnosťou budete musieť urobiť pár úprav v XML feede, pretože v AdWords sa nenačítajú produkty s dĺžkou názvu viac než 25 znakov. Nápovedu, ako tieto chyby opraviť, nájdete na blogu Mergada. V prípade, že budete skracovať ITEM TITLE na 25 znakov, musíte zvoliť element PRODUCTNAME, z ktorého prevodník berie dáta na vstupe.
5. Nahranie zdroja dát do AdWords
Pripravený export s dátami musíte nahrať do AdWords. V záložke “Firemné údaje” (obrázok 11) v AdWords účte kliknite na “Údaje” -> “Zdroj dynamických obsahových reklám” — “Vlastné”. Zvolíme si názov súboru a nahráme CSV export dát z Mergada.
Po nahraní dát si zvolíme automatickú aktualizáciu dátového feedu. Prejdite do zdroja dát a kliknite na záložku “Naplánované nahrania” (obrázok 12). Zvoľte pravideľnosť ako často sa má feed aktualizovať a pridajte URL feedu z Mergada.
Obrázok 11
Obrázok 12
6. Nastavenie kampane
Máte správne nastavený remarketing kód na webe a nahraný CSV dátový feed v AdWords. Správnosť nasadenia kódu si môžete overiť v sekcii “Zdieľaná knižnica” v záložke “Publiká”. AdWords vás bude o chybách v nasadení kódu informovať.
Ďalej dajte vytvoriť novú kampaň typu čisto obsahová sieť. Nebudem s vami prechádzať všetky nastavenia bod po bode, ale ukážem vám, kde si zvolíte zdroj dát. Urobíte to v záložke “Nastavenie dynamických reklám” (obrázok 13), kde zaškrtnete box “Používať dynamické reklamy”, zvolíte typ firmy “Iné (vlastná možnosť)” a zdroj dát “FEED”.
Obrázok 13
V ďalšom kroku vyberieme cielenie na remarketing publika, vytvoríme grafickú alebo textovú reklamu a kampaň nám beží.
Niečo vám nejde? Nechajte to na nás
Ak by ste mali s nastavením problém alebo by sa vám s tým nechcelo zapodievať, ozvite sa nám a vyriešime to za vás.
Komentáře (0)